5 Greseli de evitat in timpul condusului

Pentru a prelungi durata de viata a sistemului de transmisie si implicit a motorului masinii dvs., specialistii recomanda evitarea celor  5 greseli in timpul condusului unei masini cu cutie de viteze manuala.


1. Nu asteptati la semafor cu masina in viteza

Pe timpul stationarii la semafor, masina trebuie scoasa din viteza si eliberata pedala de ambreiaj. Cei mai multi soferi insa, prefera sa astepte schimbarea culorii semaforului cu masina deja in viteza. Din pacate aceasta procedura precum si actionarea inutila a pedalei de ambreiaj pe timpul acestei manevre duce la o uzura prematura a componentelor sistemului de transmisie.

2. Nu tineti mana pe schimbatorul de viteza

Inca din timpul orelor de conducere, instructorul auto repeta de fiecare data faptul ca in timpul condusului ambele maini trebuie sa stea pe volan, in nici un caz una pe volan si una pe schimbator. Odata scapati de examenul auto, unii soferi aleg sa isi stabileasca singuri o pozitie cat mai confortabila in timpul condusului, majoritatea practicand condusul cu mana pe schimbator. Din pacate, pozitia de tinere a mainii pe schimbatorul de viteza exercita o presiune pe furca schimbatorului, care la randul ei exercita presiune pe un pinion. Exercitarea unei presiuni pentru un timp indelungat duce la uzura si deteriorarea  acestor componente.

3. Nu tineti piciorul pe ambreiaj

Durata de viata a ambreiajului este influentata direct de stilul de condus. Datorita unei practice gresite sau in cazul calatoriilor mai lungi, unii conducatori auto prefera sa isi sprijine piciorul pe pedala de ambreiaj, fara insa a o calca. O presiune cat mica asupra diafragmei ambreajului duce la o uzura prematura a ambreiajului.

4. Nu tineti masina din ambreiaj si acceleratie in rampa

Pentru mai multa “siguranta” si din dorinta de a evita oprirea repetata a motorului in timpul pornirii din rampa, soferii aleg sa tina comcomitent apasate pedala de ambreiaj si si cea de acceleratie. Tinerea ambreiajului calcat in rampa pentru cateva zeci de secunde, are drept efect aparitia uzurii discului de ambreiaj.
Pentru a evita o asftel de practica, specialistii recomanda ca aceasta manevra sa fie efectuata cu frana de mana ridicata, dupa care, masina se accelereaza usor si eliberand la fel de usor pedala de ambreiaj. Cand veti simti ca masina va incepe sa vibreze, acela este momentul in care se poate elibera frana de mana, iar masina va pleca de pe loc fara sa se deplaseze  in spate.

5. Nu supraturati/subturati motorul

Unii soferi tind sa abordeze o rampa intr-o viteza mai mare, insa prea multe rotatii fara o viteza pe masura pot afecta motorul. Pentru a evita astfel de neplaceri, specialistii recomanda corelarea turatiilor motorului cu viteza de deplasare.