De ce schimbam uleiul din cutia de viteze?

Indiferent ca vorbim de motor, de transmisie sau diferential, ne referim la mecanisme care necesita lubrifiere. Rolul uleiului din mecanisme este sa le lubrifieze, sa reduca frictiunea si temperatura pieselor. Uleiul utilizat in mecanisme scade in timp, mai ales in mecanismele care functioneaza la temperaturi ridicate. Acesta fiind motivul pentru care dupa un anumit numar de kilometri se schimba uleiul la motoare, desigur in functie de motor si calitatea uleiului utilizat.
 
Uleiul din cutia de viteza manuala este mai gros si nu este supus la temperaturi atat de ridicate precum in cazul unui motor, cu toate acestea piesele din cutie sunt solicitate la maxim in timpul utilizarii masini. Temperatura cutiei de viteze este in general de 60-70 de grade, astfel uleiul din cutie isi pastreaza proprietatile de ungere o perioada mai indelungata de timp. Insa, chiar daca nu se schimba atat de des, nivelul uleiului din cutia de viteze trebuie verificat si completat daca este nevoie. De asemenea, uleiul din cuita de viteze manuala se poate contamina cu pilitura metalica care se creeaza o data cu frictiunea pieselor, mai ales daca nivelul uleiului este scazut. Uleiul contaminat nu va mai oferi protectia necesara pieselor, de aceea uzura creste si piesele se strica mult mai repede

In cazul in care observati ca nivelul de ulei nu atinge partea superioara a cutiei de viteze, atunci e semn ca exista pierderi de ulei. In acest caz, este recomandata o vizita de urgenta la un service auto, iar daca defectiunea este confirmata, pentru remedierea defectiunii, apelati la un centru specializat in reparatii cutii viteze manuale.