Evolutia cutiei de viteza manuala

Transmisia manuala se afla la baza automobilelor de mai multe decenii. In acest articol vom afla evolutia sistemului de transmisie manual.
De la aparitia automobilelor in anii 1800 transmisiile auto au trecut prin schimbari majore.

1894
Emile Levassor și Louis-Rene Panhard au realizat prima transmisie manula. Prima transmisie creata de acestia a fost pe lant. Inventia lor a fost punctul de plecare pentru transmisiile manuale din ziua de azi.

1898
Louis Renault aduce imbunatatiri designului realizat de Levassor si Panhard, schimband transmisia cu lant cu un arbore de transmisie si adaugand un ax diferential pentru rotile din spate, imbunatatind astfel performanta transmisiei manuale.

1928
In Statele Unite, timp de aproximativ 30 de ani fost construite automobile cu o transmisie manuala nesincronizata avand la baza modelul creat de Panhard, Levassor, Renault. O transmisie manuala sincronizata apare in anul 1928, creata de Cadilac. Noua transmisie a facut ca procesul de schimbare al vitezelor sa fie mai usor.

1937
Prima transmisie semi-automata este introdusa pe piata de catre General Motors, numita si Transmisie Automata de Siguranta.

1938
General Motors continua sa imbunatateasca sistemul de transmisie și astfel creaza o cutie de viteze fara ambreiaj in cinci trepte.

1939
Brandul de automobile Playmouth au anuntat primul schimbator de viteze situat pe coloana de directie a unei masini. In campania de promovare acesta a fost numit “Schimbarea Perfecta cu Telecomanda”.

1940
Pe masura ce transmisiile automate au devenit tot mai populare, schimbatorul de pe coloana a fost cea mai populara schimabre din acel timp.

1950
Acesta este anul in care apare prima transmise automata cu trei trepte. Primii producatori de masini cu transmisie automata in trei trepte au fost Ford si Studebaker.

1960
Pana in anii 60, gusturile oamenilor au inceput sa se schimbe, dorinta de performanta si gusturile estetice au adus schimbari majore in designul interior al automobilelor. Banchetele nu mai erau dorite in partea din fata a automobilelor. Scaunele tip cupe si consolele centrale au devenit tot mai populare, ceea ce a dus la amplasarea schimbatorului de viteze in podea.

1970&1980
La sfarsitul anilor 1970, transmisiile automate cu trei trepte au inceput sa fi inlocuite cu unele mai performate, cu mai mai multe viteze. Acestea erau mai silentioase, reduceau consumul, si intesitatea vibratiilor. La inceputul anilor 1980, aproape toti producatorii de masini se concetrau pe producerea masinilor cu noile transmisii automate.

2000
Progresele realizate de-a lungul timpului au ajutat la dezvoltarea sistemelor de transmisie. Au permis automatizarea vitezelor, a cuplului si a transferului de putere. Astfel a apraut transmisia cu variatie continua. Aceasta reduce consumul de combustibil, permite o livrarea de putere mai mare, permite motorului sa functioneze la cele mai optime turatii.

Dupa cum se poate observa evolutia transmisiei manuale a sufermit multe modificari in tot acest timp. Chiar daca tehnologia din ziua de azi ne ofera posibilitatea unei cutii de viteze automte, in anul 2020, conformu unui studiu, mai mult de 80% din masinile vandute in Europa au avut cutii de viteza manuale. Astfel, daca ai nevoie de reparatii cutii de viteze manuale noi te putem ajuta. Ne poti contacta telefonic sau prin e-mail (contact@sistemedetransimise.ro)